onsdag 23 februari 2011

Tips!

För ett tag sedan såg jag en bild på hur man ska knyta sina löparskor på rätt sätt. Vadå knyta sina löparskor rätt tänkte jag. Det är väll bara att knyta dom så hårt eller löst man vill. Bara det känns bra eller?! Idag när jag var på väg ut ur omklädningsrummet så kom den bilden fram i mitt huvud. Antagligen för att mina Asics 2150 som jag sprang med idag inte har lika mycket stöd upptill som mina Nike zoom atlas (som jag förövrigt gillar mycket bättre). Så jag snörade upp skorna och knöt dom enligt bilden nedan. Det kändes bra redan från början. Mer stöd, stabilare och dom satt mycket skönare. Löpningen då? Inget att klaga på. Det kändes som om hela foten fick mer stöd och på så sätt ett säkrare löpsteg. Detta kanske "alla" redan vet om men för mig var det en nyhet och en väldigt positiv sådan. Jag tänker hädanefter alltid knyta mina löpskor på detta vis.

Bilden kommer från Iform.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar