torsdag 30 september 2010

Tung dag

Senaste veckorna har jag jobbat jobbat och åter jobbat. Det blev 4 timmars sömn som minst mellan ett av arbetspassen så träningen har varit näst intill obefintlig. Har lyckats springa till och från jobb några gånger men oftast har jag varit så otroligt trött så bussen eller Alvedoncyklarna har varit mer lockande. Efter 9 dagars jobb så har jag äntligen denna dag ledig innan helgens jobb. Jag tänkte ägna denna åt lite träning men efter en otroligt trevlig kväll igår med god mat och mycket alkohol så blev det bara pannkaka av denna dag. Ångesten har varit enorm. Känns som om jag tappat så mycket av min träning dom senaste veckorna och som grädden på moset så går jag och partar till det riktigt rejält när jag äntligen har en dag ledigt. Nä, nu är det bara att ta tjuren vid hornet och i morgon blir det löpning innan jobbet.

Cykeltankarna går vidare och var i helgen nära på att spontant köpa en cykel för 10000 (se bilden nedan). Både Ellinor och hennes pappa Peter som är gammal tävlingscyklist lyckades hejda mej då dom tyckte det var alldelens för mycket pengar att lägga på en första cykel. Peter lovade mej däremot att han skulle hjälpa mej i denna djungel och hitta en bra cykel som passar mej. Nu är det ju höstrea på cyklar så förhoppningsvis kommer jag ner lite i pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar