fredag 10 september 2010

Springa eller inte springa?!

Dan före halvmaran. Lite nervositet börjar komma och funderingar kring kost. Vad ska jag äta idag , till frukost och hur långt i förväg ska jag våga äta för att prestera till max?! Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mej om jag ska springa eller inte. Har inte sprungit någonting på en vecka nu och kommer inte göra det förrän imorgon heller. Fortfarande lite snuvig och tjock i halsen men jag kommer nog att ställa mej på startlinjen ändå för att försöka ta mej igenom loppet och förhoppningsvis under 1,40.
Jag har blivit tilldelad startnummer 1219 och startar i grupp B kl 16:00 samtidigt som elitlöparna i grupp A startar så jag kommer förmodligen se baken på eliten den första kilometern sen aldrig mer under hela loppet :). Man blir tilldelad startnummer efter andra tävlingar man sprungit så mitt startnummer fick jag från att ha sprungit Stockholm Marathon men jag kan inte förstå att jag startar i gruppen efter elitlöparna för så snabbt springer jag ju absolut inte. Måste nog vara ett enormt kliv mellan oss vanligt döda motionärer och eliten. Känns ganska häftigt att starta i den gruppen men frågan är om jag orkar med tempot efter att legat av mej lite under sommaren samt förkylning. Ska iaf göra mitt bästa och ser fram emot ett roligt lopp. Min kompis Snäckan som springer sin första tävling kommer att starta 25 minuter efter mej i startgrupp G. Vill ni följa mina mellantider vid 5 , 10 , 15 km samt målgång så kan ni göra det genom att Sms:a SMH 1219 till 72700. Denna tjänst kostar 30 kr. Nu ska jag hämta min nummerlapp i Kungsträdgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar