lördag 25 september 2010

Torsdagens löpning

Min tanke var att springa en mil innan jobbet i torsdags i lugnt tempo för att komma igång efter uppbehållet. Jag tog på mej löparkläderna och det verkligen spratt i benen på mej, äntligen skulle jag ut och springa. Första kilometrarna gick jätte lätt och alldelens för snabbt. Skulle springa 5min/km tempo var tanken men jag hade otroligt svårt att hitta tempot. Redan efter 3 kilometer var jag helt slut så det blev tillslut bara 4,88 kilometer. Trött och besviken och med ett jävla håll gick jag vidare mot jobbet och efter ca 1 kilometers gång så släppte hållet och jag gav mej fan på att jag skulle minsann springa en mil innan jobbet så jag satte på min runkeeper igen och fortsatte springa. Denna gång var det mycket lättare att hitta tempot så lugnt och sansat sprang jag 5,13 kilomter till så sammanlagt 1 hel mil :). Skönt att komma igång. Har jobbat och jobbar så otroligt mycket nu så jag har ganska svårt att hinna med mina träningspass men jag ska försöka springa lite mer på måndag innan jobbet. Imorgon är det jobb från tidig morgon och senare på kvällen lite personalfest med bla bowling.
Märker nu till min stora besvikelse att jag bara sprang 4,13 kilometer och inte 5,13. Så fel man kan läsa när man är trött :) Får springa en xtra kilometer på nästa vända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar