tisdag 7 december 2010

Intervall träning

Idag var det dags. Jag körde mitt första riktiga intervall pass någonsin. Uppvärmning 3 kilometer i ett lugnt 6,00 min/km sedan såg upplägget ut såhär.
1 x 1200m
1 x 800m
1 x 800m
1 x 400m
1 x 1000m
90 sek vila mellan varje intervall.

Jag tog bara ungefärliga tider men låg hela tiden på ca 3,30 min/km utom första 1200 som gick på 3,10 min/km. Sammanfattningsvis var det sjukt jobbigt men väldigt roligt. Tanken på ett styrketräningspass efter detta var helt uteslutet. Jag satte mej på en maskin för att köra framsida lår men efter 3 reps insåg jag att mina ben var slutkörda för dagen. Efter 20 min vila så lyckades Ellinor övertala mej att köra lite benpress. Det blev 3 x 50 reps på 30 kilo. Mitt styrketräningspass får jag nog klämma in efter någon dags vila. Nu blir det en timmes power walk sedan vilodag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar