söndag 19 december 2010

Distansrekord, innebandy och äntligen över.

Så sammanfattar jag min vecka. Jag har inte skrivit så mycket om veckan som varit. Det känns som om jag haft så himla mycket att göra med jobb, julpynt, kvalitetstid, träning mm. En sak har jag iaf kommit fram till, Cykling är förjävla tråkigt. Jag har verkligen pinat mej igenom denna träningsvecka och längtat efter den som komma skall. Kan inte beskriva hur mycket jag sett fram emot en löpvecka.

Jag började veckan med att cykla 15 km vilket kändes helt ok. Tungt men ok. Sen rann veckan bara iväg. Har jobbat kväll varje dag så jag har ju kunnat cykla några mil innan arbetspassen men jag har varit helt slut och mest sovit innan jobbet. I fredags var jag äntligen ledig en hel dag och målet med den här veckan var ju att cykla minst 100 km så det var inte mer att göra än att spendera förmiddagen på gymmet. 85 km hade jag kvar att cykla på 2 dagar för att nå mitt mål (lördag var det jobb hela dagen). Pigg och glad för första gången denna vecka begav jag mej till gymmet och tänkte att cyklar jag 50 km idag fredag så har jag ju bara 35 km kvar på söndagen för att nå mitt mål. Det hela slutade med att jag lyckades trampa på i hela 1h 48 min och tog mej 51 km vilket är nytt distansrekord för mej. Mycket nöjd efter denna bragd så gick jag hem, åt och packade om väskan för att sedan spela innebandy i 1 timma. Det var  jätteroligt men kändes ganska bisarrt att efter ett sådant pass stressa hem för att packa om väskan och gå vidare till nästa. Som vanligt sprang jag som en dåre på innebandyn och bara tänkte, världens roligaste intervallpass. Idag söndag jobbade jag förmiddag så jag hade hela kvällen på mej att cykla 35 km. Nu var det så att jag för första gången satt på en spinningcykel idag vilket var mycket skönare än dom stora klumpiga datacyklarna som jag normalt cyklar på. Nackdelen med dom är ju att jag inte ser hur långt jag cyklar. Men jag fick ihop ca 2 timmar sammanlagt vilket måste vara långt över 3 mil så jag säger 100 km jämnt denna vecka. Kanske får börja räkna om cykelpassen i tid nu på vintern.

Imorgon börjar en ny härlig löparvecka och jag är ledig from onsdag i en hel vecka framåt. Ser fram emot härliga långpass , lätta milsrundor och snabba intervaller. Fan vad jag längtar efter att få springa igen. En hel veckas löpning utan att behöva tänka på den där cykeln. Jag måste dock fundera ut ett sätt att peppa mej mer för cyklingen framöver så det blir en rolig grej istället för en pina. Tips någon?!

3 kommentarer:

  1. Hej Oscar! :) jag är Ann-Sofie, Joes sambo! Jag ska oxå göra klassikern men skiter fullständigt i cyklingen nu i vinter! :) Jag bloggar på www.ansofisticated.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tips! Ja det är ju att köra på spinnhoj förstås och lyssna på sjukt bra musik. :) men cykla utan att lera sprutar är tradigt... Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej Ann-Sofie. Roligt att du hittat till min blogg och roligt med en till träningblogg att följa :) Ja det är väll bara "ner i bocken" som svärfar säger och nöta. Jag kommer ju att avsluta med vasan så jag satsar fullhjärtat på cykel i vinter för att få en så bra tid som möjligt. Sjukt bra musik ska jag ladda med till veckan sen är det väll bara att trampa. Lycka till du med!

    SvaraRadera