söndag 28 november 2010

Norrlandslöpning

I helgen har vi varit uppe i Umeå och snön har bara vräkt ner. I går tog jag på mej rikligt med kläder, löparskorna och lånade morsans broddar. - 15 stod termometern på, lägg på att det blåste och snöade så kommer temperaturen lätt under -20. Vägen som jag sprang på var väldigt dåligt plogad men som tur var hade någon vänlig själ kört med bil på denna skogsväg bara någon timma innan jag sprang där så jag kunde hoppa emellan hjulspåren utan att halka och skada mej. Totalt ca 30 min. Det var lite kallt i början men så fort jag hade fått upp värmen så var det inga problem alls att springa i en sådan kyla. Jag har förstått att jag måste börja köra lite intervall träning kombinerat med längre löprundor för att springa milen och så småningom maran ännu fortare. Så det blev lite korta snabba intervaller i skogen. Jag kommer att satsa mer helhjärtat på det framöver. Nu sitter jag i bilen på väg hem mot Stockholm och är riktigt taggad för ett hårt träningspass imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar