torsdag 11 november 2010

I did it!

Idag gick jag till gymmet med inställningen att cykla 5 mil i ganska lugnt tempo bara för att känna på hur det känns att sitta ett längre tag på en cykel. Det gick över förväntan måste jag säga. Jag tänkte försöka hålla ca 25-27 km/h vilket jag oxå gjorde dom första kilometrarna. Men sen flög den där lilla djävulen i mej och jag kände att jag klarar nog av att trampa på lite fortare. Jag kände aldrig att det var några problem att cykla så långt förutom att sadeln på en motionscykel inte är det skönaste nöta. Sjukt stolt med att trampat mej igenom 5 mil på den fina tiden 1,35 så ställde jag mej på löpbandet och sprang 7 kilometer i lugnt tempo (ca 38 min). Det är helt sjukt vilken kondition jag har byggt upp under dom senaste månaderna. Efter över 2 timmars motionssportande så var jag knappt trött, Inte ens anfådd och pulsen gick ner till det normala nästan direkt. Rumpan gjorde dock lite ont och jag hade ett otroligt energi behov, så stort att jag mådde riktigt illa innan jag fick i mej något att äta.

Fokuserad

                                                                50.00 km på tiden 1h35min

                                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar