tisdag 2 november 2010

Hmm

Förra veckan gick det så jäkla bra att träna medans denna är hur tung som helst. Konstigt och framförallt  irriterande när det går så ojämnt med träningen. Idag sprang jag 1,1 mil med förra veckans tid i bakhuvudet *5 km på 21,13 efter 1 timmes cykling*. Jag kommer lätt att ta mitt rekord på milen med råge idag tänkte jag  (Mitt rekord ligger på strax över 43 min inomhus.) Värmde upp i 2 km. Vilade sedan lite för att ge gärnet i strax över 40 min tänkte jag. Men idag gick det bara inte. Mina ben var tunga och kroppen trött så efter 5 km gav jag upp. Jag gick ca 2 min och var måttligt besviken på mej själv. Såg hur tiden bara tickade iväg på displayen och hur min rekord dag sakta flög iväg. Det hela slutade med 9 km på 40 min vilket är en ganska bra tid för mej ändå, men jag vill ju bli bättre hela tiden. Förmodligen är kroppen inte riktigt återhämtad efter förra veckans träning eller så är det psyket som ger vika. Ne det är bara att ge mej på utmaningen igen vilket kommer att bli väldigt snart. Lite fler långpass i kroppen så är milen under 43 snart inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar