torsdag 27 januari 2011

Långa intervaller.

Idag hade äntligen den värsta träningsvärken släppt när jag vaknade. Otroligt skönt att fungera som en vanlig människa igen och inte känna sig som en 90 årig gubbe så fort du ska göra minsta lilla grej. Jag jobbade lunch idag så klockan ringde tidigt. Väldigt trött packade jag träningsväskan efter att ha kollat på termometern. -13 grader visade den och jag var inte ett dugg sugen på att springa i den kylan så löpbandet var i fokus idag. Jag bestämde mig för att springa lite intervaller. 5x1000m i 4,10 tempo var planen. Efter att ha stångat mig fram i rusningstrafiken efter jobbet kom jag äntligen fram till Sats Medborgarplatsen. Väl där värmde jag upp 3 km i lugnt 5,25 tempo och kände mig ganska stark utöver träningsvärken som fortfarande kändes i låren. Jag vilade sedan ca 90 sek och höjde tempot till 14,5 km/h och började min intervallträning.

1x1000m 4,08 min
1x1000m 4.08 min
1x1000m 4,05 min
1x1000m 4,03 min
1x1000m 3,59 min

Med 70 sek vila mellan varje.
Det gick väldigt bra idag och är nöjd över mitt resultat. Sista 1500 metrarna var dock väldigt slitsamma men jag bet ihop och försökte koppla bort allt det jobbiga och jag lyckades :)

1 kommentar:

  1. Bra teknik. Borde testa nåt liknande. Fast jag ogillar att springa på band, får göra det i parken istället.

    SvaraRadera