tisdag 25 januari 2011

Bodypump

Efter att mer eller mindre legat i sängen i en vecka så är jag äntligen frisk. Jag har tänkt på löpning flera gånger om dagen vilket har resulterat i en massa bloggläsning. Jag skulle vilja tacka alla ni som har en träningsblogg där ute. Ni inspirerar och motiverar. Jag hoppas även jag inspirerar lite med denna blogg.

Veckan började med att Ellinor drog med mej på mitt första bodypump pass någonsin. Jag har ju sagt att jag ska börja med lite styrketräning en gång i veckan som kompletering till min uthållighetsträning. Perfekt tänkte jag. Ett litet lätt och roligt styrketräningspass. Jag hade inte lyft vikter på ca 2 år så jag lastade inte alls på mycket vikter och försökte hänga med så gott jag kunde. Det var faktiskt skit roligt och inte alls svårt att hänga med för en kordinationslös nybörjare som jag men fan va jobbigt det var. Jag stod där med mina futtiga vikter på stången och hade stora problem emellanåt att ens få upp den. Nu var det ju väldigt länge sedan min överkropp fick sig en genomkörare så det är väll inte så konstigt tyckte jag. Vidare till ben övningarna. Här kan jag ju lasta på lite tänkte jag. Springer jag 2 mil utan problem så ska väll detta vara lätt att ta mig igenom. Fortfarande med relativt lite vikter körde vi igång. Halvägs igenom passet var jag helt slut och skakig i benen så jag försökte intala mej själv att detta måste ju vara bra för min löpning och avslutade passet så gott jag kunde. Nu sitter jag dagarna efter och har så jäkla ont i hela kroppen. Det var länge sedan jag hade en sådan här träningvärk. Mest i benen vilket kan bero på att jag även sprang 1 mil efteråt. Efter att ha legat och längtat efter att få springa i en hel vecka så spelade det ingen roll hur ont det gjorde i benen speciellt när det var 3 plusgrader ute och barmark på vissa ställen.

1 kommentar:

  1. Ja BodyPump är väldigt krävande, och träningsvärken sitter i länge. Själv ligger jag hemma sjuk, hoppas komma igång med träningen nästa vecka!

    SvaraRadera