tisdag 18 januari 2011

Sjuk.

Nu var det över 2 veckor sedan jag uppdaterade min blogg. Detta beror absolut inte på minskat intresse för träning utan helt och hållet på att jag varit väldigt seg och trött dom senaste veckorna dessutom har jag jobbat ganska mycket.

Vad har då hänt dom senaste veckorna?! Jag har hunnit med ett långpass på 22 km i väldigt lugnt tempo. Lite intervaller på löpband provade jag med dåliga resultat. Jag har läst alldelens för många löpbloggar och bara genom att läsa andras bloggar så tror jag mej vara lika bra som dom. Vilket visade sig väldigt fort att så var inte fallet. Jag fick lov att slänga in handduken redan efter halva träningspassen och gå nedstämd in i omklädningsrummet. Detta var i början på förra veckan och då började jag känna mej riktigt seg i kroppen.

Åkte till sälen i fredags för att åka lite bräda. Blev en härlig helg med mycket god mat och lite åkning. Tyvärr var vädret väldigt dåligt så det blev inte så mycket åkning som vi hade hoppats på men ack så roligt. I mina tonår åkte jag mycket bräda men nu var det nog 8-9 år sedan sist och fan vad roligt det var. Har redan börjat planera nästa skidresa lite smått :).
När vi satt i bilen påväg hem från sälen började jag må väldigt dåligt. Vi fick stanna 3-4 ggr för att kräkas och sen började frossan och febern komma. Nu ligger jag 2:a dan helt pall i sängen med feber och orkar inte göra någonting. Jag ska försöka läsa lite i nya numret av runners world nu innan jag somnar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar