torsdag 28 oktober 2010

Träningen ger resultat

Jag har varit dålig på att skriva den senaste veckan och det ska bli en bättring på det. Förra veckan avverkade jag ca 6 mil på cykel och ca 2 mils löpning. Cyklingen tyckte jag var väldigt tung i början. Jag har ju som sagt inte cyklat mycket dom senaste 10 åren. Men efter att ha kämpat mej igenom ca 10 mil nu så börjar det smått lossna. Idag var jag nere på gymmet där jag först cyklade en timme med en snitthastighet på 31,5 km/h sedan ställde jag mej på löpbandet och sprang 5 kilometer på tiden 21,13!! Helt otroligt. För några månader sedan var detta en jätte bra tid för mej. Nu gör jag det utan problem dessutom efter 3,15 mils cykling. Satte faktiskt nytt personbästa på 5 kilometer förra veckan. Från 20 min blankt till 19,19 min. Jag har märkt att cykling kombinerat med löpning har gett mej otroliga resultat. Är mycket mer uthålligare nu och benen klarar av mycket snabbare tempo utan att bli stumma. Sedan tycker jag det är jävligt roligt att pressa kroppen till max, så dom senaste gångerna på gymmet har det blivit löpning direkt efter cykling. Triathlon nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar