tisdag 12 oktober 2010

Första cykelturen

Idag gav jag mej iväg på mitt första riktiga träningspass på cykeln. Jag avverkade 1,4 mil på 30 minuter och  sen var jag helt slut i ben och rumpa. Muskler som är ovana att arbeta bara skrek när jag trampade på min cykel och jäklar vad det brände i låren i uppförsbackarna. Bara 28,6 mil kvar efter dagens runda för att genomföra en Vätternrunda.. Herregud.. Men det var ju som sagt bara mitt första träningspass och det var grymt roligt så jag ser fram emot nästa. Tyckte dock att 1,4 mil var ganska mesigt så jag drog på mej löparskorna när jag kom hem och sprang en mil i lugnt tempo. Kändes dock väldigt konstigt att springa efter cykling. Var väldigt stum i benen , skenbenen och ländryggen ömmade. Kändes lite som efter 3 mils löpning. Milen gick på strax över 50 min.

2 kommentarer:

  1. Det är långt kvar till vätternrundan så det är inget att oroa sig för. Härligt att du avslutade passet med löpning. Lägg till lite simning på det där så kommer du att vara en fullfjädrad triathlet lagom till sommaren :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner att jag är ute i god tid för att bygga upp mej inför Vättern. så det blir nog inga problem. Verkar faktiskt jäkligt roligt med triathlon. Skulle dock behöva träna en hel del simning innan jag ens kan fundera på nått sånt men jag har ju sett att du är en duktig lärare inom simning! ;-)

    SvaraRadera